شناسایی مفصدان اقتصادی ، قلع و قم کردن بابک های زنجانی…!!!
شناسایی مفصدان اقتصادی ، قلع و قم کردن بابک های زنجانی…!!!
در کشور ما عدم شفافیت اطلاعات مالی بیشتر از تمام عدم های موجود ،ضربه بر پیکره جامعه وارد کرده است...!!!

یادداشت مسعود طولابی / افق لرستان، با وجود اینکه ما کشوری اسلامی هستیم ،نباید شاهد ناعدالتی هایی از نوع لیبرال باشیم ، لیبرالی که داشتن

ثروت زیاد را جزء افتخارات خود می داند،هر کس هر چه بیشتر مال اندوزی کند به او بیشتر افتخار می شود، و در معرض عموم قرار میگیرد.

افراد زیادی با راهکارهای مختلف مانند دزدی ، رباخواری، کم فروشی،گران فروشی،تقلب در مزایده یا مناقصه ،استفاده از اعتماد مردم و جمع آوردی پول انها بعنوان سپرده گذاری به ثروتی بی نهایت دست پیدا میکنند ، سپس خود را در بین مردم به عنوان ناجی و عابد و زاهد معرفی می کنند…!!!

“برداشت آزاد”
“بابک زنجانی ” بازرگان و سرمایه‌دار، موسس گروه سورینت و صاحب بزرگترین شرکت خوشه‌ای ایرانی است. نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ایران و مسدود شدن مبالغ ارزی وی در بانک‌های خارجی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد. او ثروتمندترین ایرانی جهان در سال ۲۰۱۲ است. وی در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بانک مالزی متعلق به وی که از وزارت نفت ایران سپرده داشت، بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار شد و همچنین اخلال در نظام اقتصادی پنج ماه زودتر از سر رسید بدهی و با عوض شدن دولت ایران بازداشت شد.

عوام فریبی است اگر نخواهیم بدانیم ، که چرا این اشخاص ، یک شبه راه صدساله را طی می نمایند ، به گونه ای که اندوخته و ثروتشان دیگر قابل محاسبه نیست…!!!

همه ما آگاه هستیم که کشورمان درگیر تحریم های اقتصادی از سوی جامعه ی جهانی است.

حال به این موضوع نمی پردازیم که چرا دچار تحریم شده ایم…؟
تا کجا این وضعیت ادامه خواهد داشت… ؟
چه دست آوردی برای ما خواهد داشت …؟

اما مشاهده افزایش قیمت ها برای تمام مردم واضح و مبرهن است،حال می بایست به جد این موضوع را واکاوی کرد که چگونه در چنین شرایطی برخی اشخاص ثروت فراوان به دست می آورند…؟
ایجاد تورم طی دو دهه گذشته به گونه ای افزایش پیدا کرده است که نیمی از جامعه را در فقر مطلق فرو برده است، در این بین دولت در حال تلاش است تا راهی برای بهتر شدن اوضاع فراهم سازد…!!!
البته برخی دشمنان داخلی در این راه بصورت آگاهانه سنگ اندازی میکنند و راه را از آنچه که هست سخت و سخت تر نشان می دهند.

عدم برخورد با این مافیاهایی رانت ، باعث ایجاد شکاف طبقاتی در بین جامعه می شود.
یکی از بدترین و خطرناکترین جوامع ،جامعه های دو قطبی می باشد .
در این جوامع قشر های ضعیف دست، با دیدن نوع زندگی متمولانه ثروتمندان دچار سرخوردگی می شوند و برای بالاکشیدن خود ،از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.
البته اشخاص توانگر نیز بی کار نمی مانند و روز به روز به اندوخته خود اضافه خواهند کرد…!!!
طی سالهای گذشته ،با ورشکسته شدن موسسات مالی،
بالارفتن قیمت دلار ،ایجاد تورم،معاملات بورسی و … اشخاص خاصی به ثروت های باد آورده دست پیدا کرده اند ،این اشخاص که زمانی نه چندان دور در پایین ترین سطح زندگی روزمره به سر می برده اند ، هم اکنون جزو ثروتمندان کشور بحساب می آیند…!!!
آیا این حق را نباید به آن دسته از مردم داد که شاهد چنین پیشرفت غیر منصفانه و ناعادلانه هستند و روز به روز در تنگ دستی بیشتر قرار می گیرند؟

چگونه ممکن است با چنین رشد تورمی بدون داشتن رانت به این ثروتهای باد آورده دست پیدا کرد…؟
در این میان می بایست با اتحاد و همدلی از سوی دستندرکاران ،دست به اقدامی انقلابی و فراگیر زد.
“این اقدام را میتوان طرح
شناسایی مفصدان اقتصادی ، قلع و قم کردن بابک های زنجانی نامید …!!

با ایجاد کمیته های بررسی شناسایی مفصدان اقتصادی، مصادره اموال نامشروع،
تزریق اموال به اقتصاد کشور ،
اجرای احکام سنگین برای تخطی گران می توان گام محکی برای بهبود این وضعیت برداشت…!!!