تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کارهای خانگی در لرستان
تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کارهای خانگی در لرستان

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان از تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کارهای خانگی در استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری افق لرستان: دکتر امین سلاحورزیان با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد زنجیره ارزش مشاغل خانگی پایدار، کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم اجرا می شود، گفت: هم اکنون […]

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان از تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کارهای خانگی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افق لرستان: دکتر امین سلاحورزیان با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد زنجیره ارزش مشاغل خانگی پایدار، کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم اجرا می شود، گفت: هم اکنون توسعه فعالیت‎های شبکه ای این طرح، در استان لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه سازی در این کسب وکارها منجر به در اختیار گذاشتن منابع و اطلاعات جدید، رشد جایگاه شغلی متقاضیان و پیشرانان و ایجاد روابط سودمند و طولانی مدت می‎شود، ادامه داد: شبکه سازی کسب و کارهای خانگی، ضمن ایجاد نظم تیمی در کسب وکار، توانمندسازی شاغلین در ارائه خدمت، برجسته کردن محصولات و خدمات متقاضیان و پیشرانان را نیز به همراه خواهد داشت.

سلاحورزیان ادامه داد: در فاز سوم الگوی توسعه مشاغل خانگی علاوه بر اتصال به بازار متقاضیان و مشاوره صاحبان مشاغل خانگی، استانداردسازی، کمک به برنامه‌های تولید، فروش، شکل‌دهی و ظرفیت‌سازی بازار، به دنبال شکل‌گیری شبکه مشاغل خانگی هستیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان افزود: تاکنون ۱۰ شبکه مشاغل خانگی در حوزه های مختلف تحت عنوان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شکل گرفته است.

وی یادآور شد: این ۱۰ شبکه در رشته شغلی‎های پوشاک، تولید و بسته بندی عسل، چرم دوزی، تابلوفرش، قالی بافی، فرآوری و بسته بندی زعفران، البسه محلی، تابلو فرش و گلیم بافی تشکیل شده‎اند.

سلاحورزیان گفت: تلاش شده کسب و کارها و پیشرانانی که برای ایجاد شبکه انتخاب می‎شوند از اکثر شهرستان‎های استان همچون خرم آباد، کوهدشت، پلدختر، سلسله، دلفان و… باشند.

لازم به ذکر است طرح ملی مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در ۳۱ استان در حال اجرا است.

گزارش : حدیث یوسفوند