جشنواره فیلم فجر برای جایزه شهید جمهور فراخوان داد
جشنواره فیلم فجر برای جایزه شهید جمهور فراخوان داد
اهدای نشان ویژه «شهید جمهور» برای بهترین فیلم با نگاه به دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های کشور از جمله بخش‌های جدید جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال است

به گزارش افق لرستان، به نقل از صداوسیما، چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، همزمان با چهل و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد.

در این فراخوان درباره اهداف بخش ملی چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر آمده است: سینمای نوین ایران به عنوان پرتو درخشانی از فرهنگ ایرانی و اسلامی، همواره در سراسر جهان با ارزش‌های انسانی، اخلاقی، انقلابی و معنوی شناخته شده است. جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با تکیه بر این کلان‌ارزش‌ها و با هدف حمایت از سینمای اخلاق‌مدار، امیدآفرین و آگاهی‌بخش، به منظور معرفی آثار برگزیده یک سالِ سینمای ایران و تقدیر از تلاش هنرمندانه سینماگران خلاق، و فراهم آوردن زمینه رشد و اعتلای آثار سینمایی بر پایه‌ هویت ملی و دینی، برگزار می‌شود.

بخش‌های رقابتی جشنواره

برنامه‌های رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامل بخش‌های زیر است:

۱. بخش ملی

۲. بخش بین‌الملل

۲. بخش ملی سینمای ایران

در این بخشِ رقابتی، با هدف شناسایی، معرفی و تحسین برترین و ارزشمندترین آثار و دستاورد‌های فرهنگی، هنری، فنی و حرفه‌ای در سینمای ایران، مسابقه‌های زیر برگزار می‌شود:

۱. مسابقه فیلم‌های سینمای ایران (سودای سیمرغ)

۲. مسابقه فیلم‌های اول (نگاه نو)

۳. مسابقه فیلم‌های مستند سینمایی

۴. مسابقه فیلم‌های کوتاه داستانی

۵- مسابقه اقلام تبلیغاتی (عکس، پوستر، تیزر)

اهدای نشان ویژه «شهید جمهور» برای بهترین فیلم با نگاه به دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های کشور از جمله بخش های جدید جشنواره امسال است.

هنرمندان و سینماگران برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه رسمی جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.com، مراجعه کنند.