نخستین خانه فناور محیط زیست کشور در لرستان افتتاح شد
نخستین خانه فناور محیط زیست کشور در لرستان افتتاح شد
نخستین خانه فناور محیط زیست کشور با حضور معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در لرستان افتتاح شد

به گزارش افق لرستان، آیین افتتاح نخستین خانه فناور محیط ‌زیست کشور با حضور دکتر مرادی معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس جهاد دانشگاهی استان و مدیر کل محیط زیست لرستان در جهاد دانشگاهی استان لرستان برگزار شد.

نوراله مرادی در این آیین افتتاح گفت: امیدواریم با افتتاح اولین خانه فناور محیط زیست که استان لرستان در آن پیشرو بوده است شاهد ورود فناوری های جدید در حوزه حفظ و حراست از محیط زیست باشیم.

وی با بیان این موضوع که تا کنون از فناوریهای جدید در حفاظت از محیط زیست آنچنان که لازم است بهره نبرده ایم اظهار امیدواری کرد در آینده نگرش بهتری نسبت به این موضوع صورت پذیرد.

مرادی با اشاره به فعالیتهای انجام گرفته در چند وقت اخیر جهت استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در امر حفاظت و صیانت از محیط زیست در همه ابعاد گفت: امیدواریم اتفاق امروز استمرار فعالیتهای صورت گرفته جهت استفاده از فعالیتهای نوین باشد.

معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این موضوع که سازمان از طرحهای پژوهشی و فناورانه در حوزه محیط زیست استقبال می کند بر لزوم سرمایه گذاری صندوق ملی محیط زیست در حوزه های فناوری های جدید تأکید کرد.

خانه های فناور محیط زیست به منظور طرح ایده های خلاقانه در خصوص محیط زیست و تلاش برای کاربردی کردن این ایده ها در بخشهای مختلف به خصوص در بخش صنعت ایجاد می شود.

انجام کارگاههای آموزشی و ترویجی در زمینه محیط زیست از فعالیتهای جانبی خانه های فناور محیط زیست است.