پرداخت ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد لرستان
پرداخت ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد لرستان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان از پرداخت یک هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال، امسال به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی خبرداد

به گزارش افق لرستان، جلال شیخ پور گفت: یک هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال در سرفصل‌های مختلف ایجاد اشتغال با اولویت زنان سرپرست خانواده، درمان و هزینه‌های تحصیلی امسال به مددجویان زیر پوشش اعطا شده است.

وی با اشاره به اهمیت خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان افزود: امسال یک هزار و ۲۹۰ فرصت شغلی با اعتبار ۹۹۰ میلیارد ریال برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ مورد آموزش کسب و کار نیز به مددجویان این نهاد ارائه شده و هم اکنون بیش از ۲۰ هزار طرح اشتغالزایی مددجویان تحت نظارت است.

شیخ پور با بیان اینکه سال گذشته بیش از هشت هزار مددجو در سرفصل‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی و مهارت تابستانه آموزش دیده اند، افزود: با توجه به افزایش حدود ۱۵ هزار میلیارد ریالی سهم سال ۱۴۰۳، افزایش فرصت‌های شغلی برای مددجویان، نیازمند تعامل بیش از پیش بانک‌های عامل است.

وی با اشاره به اینکه سرانه کمک به ایتام در لرستان ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سرانه کشوری ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون درآمد جمع آوری صدقات در استان ۴۵ میلیارد ریال و میزان درآمد اکرام کمک به ایتام ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.